Slut.

Påbörjade min ledigvecka idag, men fick ett samtal av min chef att det var personalmöte idag så var tvungen att fara in till jobbet ändå. Var tyvärr inga glada nyheter som meddelades på mötet, utan det visade sig att det har beslutats att ABB ska stängas ner i Öjebyn och verksamheten ska flyttas till Polen. Produktionen kommer trappas ner allt eftersom och den sista juli nästa år kommer fabriken vara helt stängd. Det här ställer till det för så otroligt många, däribland pappa och de jag jobbat tillsammans med i princip varje dag i åtta månader nu. Allt jag kan säga är att det suger gode så jävla hårt, även fast det inte drabbar mig direkt personligen då ABB alltid bara varit en tillfällig arbetsplats för mig. Varslingen påbörjas om fyra månader och jag har ingen aning hur det kommer bli för mig som är anställd via bemanningsföretag, förhoppningsvis får jag vara kvar ett tag till. 
 
Från en gladare dag på jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0