USA del 3 // Tour.

Efter Hawaii åkte vi tillbaka till San Francisco där vi mötte upp med en annan au pair-kompis till Sofia. Vi hade bokat en tour nämligen, som startade i SF och skulle ta oss till en massa olika ställen under en veckas tid. 
 
Vi hann ju bocka av en del saker från checklistan första gången vi var i SF så lite upprepning blev det ju, men som tur var fick vi se några grejer som vi hade missat också. Bland annat till Lombard Street och en viewpoint där man kunde se Golden Gate-bron ur en helt annan vinkel.
 
 
När vi besökte Yosemite National Park kändes det nästan som att vara hemma i Norrbotten. Om man bortser från de gigantiska sequoiaträden det vill säga. Här kan ni se hela gänget som var med på touren, inklusive vår guide. Kanske visar fler bilder från detta ställe i ett eget inlägg längre fram.
 
 
Death Valley National Park besökte vi också. Världens varmaste ställe. Hade jag planerat resan på egen hand hade jag nog aldrig åkt dit, men roligt att se sådant som man annars kanske hade missat.
 
 
Grand Canyon var ju obviously ett måste. Synd bara att jag hade en sådan dålig dag när vi var där eftersom det förstörde upplevelsen lite grann. Vet inte riktigt varför jag var på sämst humör, vaknade på fel sida av sängen bara. Hur som helst känns det coolt att ha sett det. 
 
 
På touren körde vi längs med Route 66. Så när vi kom fram till den välkända vägmarkeringen stannade vi såklart för att ta bilder, turister som man är. Vi stötte också på några åsnor som vi fick klappa och mata.
 
 
Vi spenderade två dagar i Las Vegas. Alltså shit så kul det var. Vi hade hyrt en partybuss en av kvällarna så att vi skulle kunna festa trots att alla inte hade fyllt 21. Vi åkte runt i den i ett par timmar och stannade bl. a vid LV-skylten och Little White Wedding Chapel. Sen träffade vi några som kom från Miami som följde med upp till ett av våra hotellrum och där fortsatte vi dricka, umgås. Dag två hoppade jag och några fler fallskärm. Kan ju vara det bästa jag har gjort här i livet. Vill verkligen göra om det snart. Sen gick vi runt på The Strip, kollade på vattenshowen utanför Bellagio från toppen av Eiffeltornet, åkte bergochdalbana.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0