USA del 2 // Hawaii.

Andra veckan i staterna åkte vi till Hawaii. Även Sofias kompis Linda, som också varit au pair i Seattle, följde med. Vi bodde i en liten lägenhet i Honolulu på ön Oahu och spenderade de flesta dagarna på stranden men hann såklart även med lite andra grejer. 
 
Bara ett par hundra meter nedanför vår lägenhet låg Waikiki beach där vi låg på stranden hela dagarna, solade och badade. Så underbart det var att kunna fly minusgraderna i Piteå och åka till detta paradis alltså.
 
 
En dag gick vi på morgonhike för att se Diamond Head Crater. Drygt två och en halv km lång tror jag sträckan var. Inte alls så farligt men pga uppförsbacke hela tiden och värme och det faktum att man är otränad nå djävulskt så hann man bli gode andfådd ändå. Det var hur som helst en väldigt fin utsikt där uppe på toppen.
 
 
Jag är ju en sån som blir väldigt uttråkad av att ligga på en strand alldeles för länge och för ofta så jag valde att variera mina dagar bl. a med att gå på ett zoo som låg i närheten. Blev besviken på att de inte hade några flodhästar då de höll på att bygga om den inhängnaden, men väldigt nöjd över att jag fick se världens sötaste sengångare. Och alla andra djur var ju förstås också kul att se.
 
 
Näst sista dagen åkte jag och Sofia på en tour runt ön. Vi bodde ju på den södra sidan så på touren åkte vi till norra sidan av ön och besökte lite olika stränder och en ananasplantage, snorklade och testade stand up paddling. Vi köpte en undervattenskamera för att kunna ta bilder när vi var ute i vattnet också, men de har vi inte framkallat än så det kan jag tyvärr inte visa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0