Just nu.

Precis just nu: sitter jag i gräset på bakgården. Det blåser men solen är framme och den värmer. Siri är kopplad i löplinan och strosar omkring, busar.
 
Precis just nu känner jag mig: tillfreds. Det är en bra dag och jag har hunnit med jobb, ärenden, livsnjutning. 
 
 
Precis just nu är jag glad över: att jag har Siri i mitt liv, att vädret är bra, att jag får en gångs skull inte bara vill sova middag. 
 
Precis just nu är jag nervös för: jag skulle vilja säga ett provsvar men då skulle jag ljuga eftersom jag ändå är säker på hur det kommer gå. Men att min kropp inte skulle fungera som den ska gör mig nervös ibland.
 
Precis just nu längtar jag efter: festivallivet. Vill bo i tält, äta langos, träffa härliga människor, se grymma spelningar, klampa omkring i gummistövlar på leriga gräsfält. 
 

Precis just nu är jag sugen på: att se något nytt, uppleva något annat. Om än bara för några dagar. Tristessen i att ha bott i en stad hela livet växer sig större. 
 
Precis just nu på bloggen: har jag skrivit detta inlägg, i övrigt ekar det tomt. Ska se till att skriva om min visit i Stockholm snart.
 
Precis just nu i livet: känns det mesta bra, det rullar på. Less och samtidigt nöjd över hur saker och ting är. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0